Wil je meer rendement halen uit je online bezoekers? Ik help je graag bij het optimaliseren van de conversie.

Gestructureerde en data gedreven werkwijze

1
Bronnen raadplegen

Met behulp van verschillende (data) bronnen op zoek naar pijnpunten en potentiële verbeterpunten.

2
Ideeën prioriteren

Ideeën voor verbeteringen prioriteren op basis van o.a. verwachte conversiestijging en belangrijkheid van de pagina.

3
Hypothese opstellen

Het opstellen van een relevante, eenduidige, meetbare en specifieke hypothese voor de A/B test.

4
Testplan opstellen

Het opstellen van een specifiek testplan (denk o.a. aan de populatie, testduur, test-KPI) inclusief testvariant.

5
A/B test live zetten

Het daadwerkelijk live zetten van de A/B test met behulp van een A/B testing tool om relevante data te genereren.

6
Analyse en rapportage

Het analyseren en rapporteren van de testresultaten waarmee de hypothese kan worden aangenomen of verworpen.

7
Hypothese aannemen?

Is de A/B test significant positief? Dan wordt de hypothese aangenomen. Zo niet? Dan verwerpen we de hypothese.

8
Aanpassing live zetten

Is de A/B test significant positief? Dan vragen we het development team om de aanpassing permanent door te voeren.

9
Start volgende test

Na het verwerpen van de hypothese of live zetten van de aanpassing kan worden gestart met de volgende A/B test.

Aan bureauzijde, klantzijde of als freelancer

Gewerkt voor onder andere

Oogst
Delta Lloyd
Thomas Cook
Neckermann
Rechtspraak
OHRA
NCOI
Oracle
Hypotheekvisie
Hotelspecials
Hostnet
Van den Assem

Aan de slag met Conversie Optimalisatie?